zondag 6 juli 2014

Vintage kinder-naaimachine


Helemaal vintage dit blauwe naaimachine voor kinderen gemaakt in Rusland meer dan veertig jaar geleden.
Op dit machientje heb ik leren naaien "recht toe recht aan" want meer dan een kettingsteek naait dit machientje niet en de geur van smeerolie kan ik mij nog herinneren tijdens het naaien en ondanks zijn beperkingen kwamen er hele werkstukken van af.

Dat de Russen degelijk bouwen hebben ze wel bewezen met dit machientje na veertig jaar naait het nog steeds en ruikt het ook nog naar smeerolie. Ik zal er geen werkstukken meer op naaien maar dit machientje doet nu dienst als decoratie en past perfect in mijn kamer.

Wat ben ik blij dat ik dit bewaard heb "je kent het wel dat je wel eens wat weggooit of weggeeft" dit was het geval met dit machientje Na verhuizing nummer zoveel kwam weer de vraag wat moet ik hier mee? Mijn ma heeft het meegenomen en netjes bewaard tot dat ik een ingeving kreeg en het koffertje met machine weer mee terug heb genomen, dit machientje en ik zijn eigenlijk onafscheidelijk dus moet ik het maar zo laten tot de volgende verhuizing zich misschien aandient. Dan wordt in ieder geval de vraag niet meer gesteld wat ik er mee gaat doen,we blijven voor altijd samen vrees ik.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...