zondag 2 februari 2014

Deken steken leed.

Wonen op 48 vierkante meter vraag zo zijn aanpassingen mijn eettafel wordt ook gebruikt
als werktafel en andersom. Het voordeel van klein wonen is dat je niet van alles kan verzamelen "al moet ik zeggen" dat het verzamelen van bollen wol en katoen in deze ruimte heel goed afgaat Lang leven de inpandige berging met stellingen!

Het voordeel van klein wonen is dat je lekker snel klaar bent met je huis bijhouden en je tijd kan besteden aan DE deken!
Hij begint al aardig op te schieten en het Ice magic light garen haakt heerlijk weg prachtig van kleur waar je ook vrolijk van wordt en....de tweede deken staat op de planning maar die komt pas aan de beurt als ik deze af is ik ben geen mens om 2 3 of 4 dekens naast elkaar te haken.

Er is ook heel veel deken-leed zo hier en daar lees ik dat de C.Wielen uit het raam worden gesmeten of boos in een hoek wordt gepropt er zijn zelfs haaksters die er helemaal mee stoppen of er een een andere draai aan geven.
Grappig om te lezen dat er hele schema`s en berekeningen gemaakt worden en materiaal aangeschaft wordt dat in heel Nederland en België in korte tijd niet meer te verkrijgen was, de deken opeens ophoud bij de wielensteek.

Mijn mening is ZONDE! zo moeilijk is deze steek echt niet en zonde van al je voorbereidingen berekeningen en geld en opgeven komt eigenlijk in het dagboek van een haakster niet voor toch?
Ik vind deze steek eigenlijk ook niet leuk om te maken maar ik zie het als een uitdaging om me door deze steek heen te worstelen het hoort bij deze deken.

Een eigen draai er aangeven is natuurlijk altijd creatief en als je er inventief er mee bezig gaat dan kan er een heel verrassend resultaat uit komen en ik heb al een aantal leuke dingen voorbij zien komen.

Haken moet natuurlijk geen straf worden maar voor de dames die nog op willen geven: NEE DAT DOEN WE NIET! Ook jij wil zo`n mooie deken...Kop op! 
Doe het op jou manier met jouw materiaal en op je eigen tempo of de tempo van de CAL-groep maak er geen wedstrijd van en laat je gek niet maken.



2 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk! Ik vond het ook geen leuke steek en ik ben op een paar plekken de 3 lossen vergeten. Soit. Lekker laten zitten en vooral doorgaan. Het is de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het moeilijkste aan de wheel steek vond ik... er na het goeie aantal steken weer te krijgen!!!!
    en ja.. bij mij ook 1x de 3 losse vergeten.. niet te zien, dus ik heb het ook lekker laten zitten.. wel zijn de zijkanten iets naar binnen bij deze steek.. maar dat kan je weer oplossen met bv verlengde stokjes daar te haken als we straks over een paar maanden de rand er omheen haken!
    en ja.. ik verwonder me ook over het gemekker en gedoe dat sommige dames hebben met de deken ahahah ik laat me elke week verrassen en zal gewoon doen wat de steek van die week is.. mijn eigen draai is.. zelf wat toeren er bij doen.. want ik wil mijn deken 2.25 m lang maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...