vrijdag 3 januari 2014

Het begin is altijd lastig CAL2014 :-)


Het is begonnen! De eerste twee toeren zijn gehaakt en de spanning stijgt bij sommige haaksters naar de hoogste regionen. HELP! waar ben ik aan begonnen het is toch wel een beetje erg groot is het niet te hoog gegrepen "Het wil niet lukken"

Het kan voor beginners best lastig zijn om aan de eerste toeren te beginnen, zelfs ik vind het nou niet het plezierigste onderdeel om de eerste toer na de ketting te haken maar ook de leukste hobby heeft zo zijn schaduwkanten :-).

We hebben ons goed voorbereid al het materiaal is bij de meeste zo goed als binnen er is een klein stukje patroon vrijgegeven en ik moet even vermelden het eerste deel van het patroon zit goed in elkaar met hele duidelijke foto's "dames mijn complimenten hiervoor".

En hoe nu verder?
Allereerst geduld heel veel geduld er kan wel eens wat mis gaan geef de moet niet op en hang je haaknaald zeker niet aan de wilgen dat is zonde want je hebt immers goed voorbereid.

Wat ik altijd naast mij heb liggen is een centimeter omdat meten weten is en ondanks het tellen en je stitchmarkers dan ook zeker weet dat het formaat klopt.
En je hoeft echt niet gelijk naar de winkel te rennen om stitchmarkers aan te schaffen een veiligheidsspeld, paperclip of draad en stopnaald voldoet ook.

Vraag mede haaksters Google en kijk op YouTube daar staan heel wat steken goed uitgelegd.
Misschien krijg je zoveel verschillende antwoorden haal er uit wat het voor jou het beste lijkt omdat ieder toch op zijn eigen wijze heeft geleerd
Haken leer je het beste door het te doen en uit puzzelen en soms wordt je geduld erg op de proef gesteld misschien dat je even afstand moet nemen en iets ter hand nemen wat wel bekend is en daar aan verder haken met in je achterhoofd morgen is er weer een dag om een uurtje aan de deken te werken en te proberen dan heb je weer frisse moed.

Laat je vooral niet gek maken door haaksters die verder zijn om door haken en of eerder begonnen zijn dat is nergens voor nodig en de deken hoeft echt niet gister op de bank te liggen juist door haast ga je misschien wel slordig werken.

Ik hoop dat is sommige onder ons even een hart onder de riem heb gestoken en toch over de streep heb getrokken om te beginnen en of door te gaan.

Succes!




7 opmerkingen:

  1. Dank voor je hart onder de riem!!!
    Ik ben nog wachtende op mijn bollen wol...
    en heb erg weinig ervaring...
    Dus wacht rustig af ;-) Geen stress....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook graag aan de slag gaan. Maarwaar vind ik hoe het e.e.a. werkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Annemarie klik op de oranje linkjes en je krijgt alle info ;-)
    http://birdhouse-7.blogspot.nl/2013/12/cal2014.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een fantastische foto heb je erbij! Ik twijfelde tot vanmorgen of ik eraan zou beginnen. Ik heb alle kleurtjes uit m'n eigen materiaal gepakt. Ik ben inmiddels al wat verder, omdat ik zo benieuwd ben hoe de kleurtjes uitpakken, of het zo wordt wat ik in m'n hoofd heb. Ik wil niemand de loef afsteken of onzeker maken, dus ik heb mij niet officieel opgegeven. Bovendien is mijn deken veel breder (360 steken) en zal dus ook langer moeten worden en ik wil wel zo ongeveer gelijk klaar zijn. Maar het is een súper-initiatief, zonder dat was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen! Gewoon het idee dat er zoveel mensen mee bezig zijn, ieder met z'n eigen kleurtjes. Ik ben zo benieuwd naar al die verschillende dekens die straks voorbij zullen komen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt ik ben meteen lid geworden op facebook als MOMENTEN MET GOD..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik moet vooral lachen om het eind van je bericht: over de streep trekken.... en strepen zullen het worden met deze deken! :) Ik vind het een heel leuk project en de resultaten zullen vast prachtig worden, maar ik doe nog even niet mee. Wie weet wat al die enthousiaste berichten bij me los zullen maken, maar ik heb mezelf eerst ten doel gesteld m'n ripple-deken af te maken. En ik was ook juist begonnen aan een andere deken voor zwangere schoonzus... dus nog even werk genoeg! Iedereen die wel meehaakt: relax en het komt vast goed! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, vind het deken (CAL2014 super leuk! Waar kan ik het patroon vinden?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...